Honda Hornet yeniden Türkiye’de

Honda‘nın birinci kere 1998 yılında Avrupa yollarına çıkan Hornet modeli yenilenen dizaynıyla Türkiye yollarına geri dönüyor.

Kompakt ve naked usulüyle kullanıcıların beğenisini kazanan Hornet, yıllar içerisinde Honda mühendislerinin teknolojileri ile geliştirilerek markanın mirasındaki kıymetli modellerden biri haline geldi. İtalya Roma’daki Ar-Ge tesisinde bilhassa genç şoförlerin beklentileri doğrultusunda güçlendirilen ve tasarımı yenilenen CB750 Hornet, keskin çizgilere sahip minimalist görünüm ile çağdaş bir streetfighter şeklini ortaya koyuyor.

HondanCB750 Hornet yeni tasarımı ve güçlenen motoruyla 243 bin TL’den başlayan fiyatı ve Parlak İnci Beyazı, Grafit Siyah ve Sarı olmak üzere üç renk seçeneği ile Honda bayilerindeki yerini alıyor.

Honda mühendisleri, Hornet’e paralel iki silindirli bir motor geliştirdi. 92 beygir gücüne ulaşan yeni Hornetnorta bölümlerde yüksek çekiş gücüyle pratik bir kullanım sunmak üzere tasarlandı. Büsbütün yenilenen kompakt ve hafif iki silindirli 755 cc motora sahip Hornet, 9500 d/d’de ürettiği 92 HP (67,5 kW) azamî güç ile mirasını müdafaaya devam ediyor. Motor tıpkı vakitte 7250 d/d’de 75 Nm tork bedeliyle alt ve orta periyotlar dahil tüm sürüş şartlarında yüksek çekiş gücü sunuyor.

CB750 Hornet’te özel egzoz ile birlikte patentli Vortex Akış Kanalları hava akışını hava kutusuna eşit olarak dağıtarak hassas gaz yansısı ve yüksek çekiş gücü sağlıyor. İki silindirli motorda CBR1000RR-R Fireblade modelinden aktarılan Nikel-Silisyum karbür kaplamadan yararlanılırken; 8 supaplı silindir başı sayesinde tüm bunlar kompakt bir yapıda bir ortaya geliyor. Kaydırmalı debriyaj özelliği, yumuşak bir his sunarken; vites geçişlerde kolaylık ve sert fren yahut süratli vites düşürme anında art tekerleğin kilitlenmemesini sağlıyor. Hornet, 4,35 lt/100km yakıt tüketimi kıymeti (WMTC modu) ve 15,2 litrelik yakıt deposuyla 340 km’nin üzerinde bir menzil sunuyor.

Yeni Hornet’te ayrıyeten, 4 farklı sürüş modu bulunuyor. Entegre Ön Tekerlek Kalkış Denetimi ile programlı Motor Gücü, Motor Freni ve Honda Seçilebilir Tork Denetimi kombinasyonlarını içeren Standart, Spor ve Yağmur sürüş modunun yanı sıra sunulan Kullanıcı modunda ise şoförün şartlara ve sürüş şekline uygun olarak tercih ettiği kombinasyon seçilebiliyor. Bu modlar, sol gidon anahtarı ve TFT ekranı üzerinden yönetilebiliyor.

Eşekarısı kanadından esinlenilerek tasarlanan yakıt deposunun çizgileri imza niteliği taşırken; keskin dizaynlı ön grenaj ve şık kuyruk tasarımı modelin çizgilerini yansıtıyor.

Yalnızca 16,6 kilogram iskelet tartısına sahip olan yeni Hornet’in, motor performansını yansıtacak formda ayarlanan yeni hafif çelik elmas bir iskeleti bulunuyor. Dik sürüş durumuna uygun 795 mm sele yüksekliği ile doğal oturma konumu için geride konumlandırılan ayaklıklar ve geniş gidonlar farklı şoförlerin ihtiyaçlarını karşılıyor. Çeviklik ve geri bildirim için yeni çelik salıncakla birlikte ayarlanabilir ön yüke sahip art amortisör, keyifli sürüş Vaad ediyor. LED aydınlatmalar ve sinyaller otomatik olarak kapanırken; sürüş güvenliği için ise Acil Durum Fren Sistemi bulunuyor.

Honda Akıllı Telefon Sesli Denetim Sistemi (HSVCS) aracılığı ile hem Android hem de birinci defa IOS aygıtlar için sunulan gelişmiş bağlanabilirlik özellikleri ile pratik, okunaklı ve tüm sürüş bilgilerini şoföre anlık olarak aktaran 5 inçlik yüksek çözünürlüklü TFT renkli ekran sürüş keyfini destekliyor. Şoförün tercihine nazaran analog yahut grafik bar olmak üzere dört tip hız/devir ekranının yanı sıra yakıt göstergesi/tüketimi, sürüş modu seçimi/motor parametreleri, vites seçimi ve evre sayacında vites değişim uyarısı bilgileriyle gösterge ekranı kişiselleştirilebiliyor. Panel, sol gidondaki kumanda üzerinden yönetilirken; Honda Akıllı Telefon Sesli Denetim Sistemi (HSVCS) sayesinde sürüş anında telefon görüşmeleri, iletiler, müzik ve navigasyonun sesli denetimi üzere fonksiyonlara erişim sağlanabiliyor.

>

Kaynak: Carmedya.com / Araba

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir