‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’, 2024-2025 eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul 1, ortaokul 5, ortaöğretim hazırlık ve 9. Sınıf olmak üzere kademeli halde uygulanmaya başlandı. Yeni müfredat ölçme ve kıymetlendirme metotları de öğrencilerin yeteneklerine, gereksinimlerine ve özel durumlarına nazaran çeşitlendirilebilecek yapıda kurgulandı.
Bu bağlamda, öğrencilere bilgi ve hünerlerin ölçülmesi ve değerlendirilmesinde günlük hayatla bağlı, uzak ya da yakın etraflarında karşılaşabilecekleri sorunlara dair vazifeleri içeren, yargısal nitelik taşımayan ve motive edici geri bildirimler verilmesinin amaçlandığı ‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde süreç odaklı sınıf içi ölçme ve kıymetlendirme temele alındı. Bu kapsamda birinci olarak 22 Kasım’da paylaşılan aktiflik fasiküllerinin ikincisi yayımlandı.
Yeni müfredatta yer alan öğrenme çıktılarına uygun Türkçe, matematik ve hayat bilgisi derslerinden hazırlanan fasiküllerde, öğrencilerin Türkçe dört lisan marifetlerini geliştirmeye ve öğrenme çıktılarına yönelik etkinlikler ile süreç değerlendirmeye yönelik biçimlendirici kıymetlendirme aktifliklerine yer verildi.